Uprawnienia, koncesje, sankcje
Radiofonia i telewizja
Uprawnienia, koncesje, sankcje
Zmiany w ustawie o radiofonii i telewizyjne uzasadniono m. in. trzyletnimi doświadczeniami oraz koniecznością dostosowania jej do regulacji obwiązujących w Unii Europejskiej.
Poprawki projektuje się już w przepisach ogólnych ustawy.
Nowela na nowo definiuje pojęcia " program", "audycja", co ma dostosować kluczowe pojęcia ustawy do nowych form programowych. Dodaje też nowe -- "telesprzedaż" i "producent europejski" -- oraz na nowo definiuje " sponsorowanie". Ma to ustalić ich rozumienie. W tym ostatnim mieści się np. cel: upowszechnienie nazwy firmy, zarejestrowanego znaku towarowego lub produktu sponsora, przy czym KRRiTV ma określić w rozporządzeniu zasady sponsorowania. Kilka poprawek, już w dalszych rozdziałach, zmierza do całościowej regulacji zasad telesprzedaży. Audycje takie nie mogą zajmować w programie więcej niż trzy godziny dziennie.
Krajowa Rada
Poprawki dotyczące uprawnień Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KR-RiTV) uściślają, że stoi ona na straży wolności słowa, prawa do informacji oraz interesu publicznego, chroni samodzielność nadawców, interesy odbiorców oraz zapewnia otwarty i pluralistyczny charakter radiofonii i telewizji. Nowym elementem tego przepisu jest umieszczenie w nim prawa do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta