Więcej aut, te same preferencje
RYNEK
Samochody kupowane w Polsce -- silnik, wyposażenie, rodzaj nadwozia konsekwencją ceny
Więcej aut, te same preferencje
W Polsce najchętniej kupowane są głównie auta najtańsze, z podstawowym wyposażeniem i silnikami o niezbyt wygórowanej mocy. Wprawdzie ze względu na liczbę sprzedawanych aut, a szczególnie jej przyrost nasz rynek zaczął być porównywany z rynkami bardziej rozwiniętych krajów, chociażby Unii Europejskiej, to jednak te liczby nie mówią wszystkiego. Kupujemy więcej, ale jakich samochodów osobowych?
Z udostępnionego "Rz" raportu opracowanego przez tygodnik "Motor" wynika m. in. , że wyraźnie różnimy się od krajów UE, gdzie sprzedaje się więcej aut klasy średniej (segment C/ D) , podczas gdy u nas nadal dominują auta najtańsze należące do segmentów A, Bi C.
Ponad połowę polskiego rynku tworzą -- dane za rok 1997 -- auta nie droższe niż 30 tys. zł, a niemal 75 proc. samochody o cenie nie wyższej niż 35 tys. zł. Auta klasy średniej i wyższych klas (ceny od 45 tys. zł w górę) stanowią zaledwie 9 proc. wszystkich samochodów osobowych sprzedanych w ubiegłym roku. Można przewidywać, że ich udział będzie się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta