Mała rzecz a cieszy
PROTOTYP
Xsara Dynalto -- bez rozrusznika i alternatora
Mała rzecz a cieszy
Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne wcale nie muszą być prezentowane w futurystycznych autach studialnych czy eksperymentalnych, konstruowanych jedynie na potrzeby kolejnych salonów motoryzacyjnych. Najlepszym przykładem tego jest prototyp Citroena Xsara Dynalto, wyposażony w elektryczny silnik zastępujący rozrusznik i alternator.
Ta stosunkowa prosta i mało skomplikowana modernizacja niesie za sobą jednak wiele korzyści -- zarówno dla wygody użytkowania Xsary Dynalto, jak i oszczędności paliwa i ochrony środowiska. Na potrzeby prototypu przerobiono standardową wersję Xsary z silnikiem o pojemności 1, 6 litra i mocy 65 k W. Osprzęt silnika pozbawiony został jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta