Przestrzeń do muzyki
Przestrzeń dla muzyki
Odkrycie zapomnianych związków między architekturą sakralną i muzyką to nowy walor festiwalowych koncertów.
Wystawiając "Jezioro łabędzie" na pergoli w Parku Szczytnickim, Ewa Michnik, dyrektor artystyczny festiwalu "Wratislavia Cantans", sięgnęła do "teatru natury" odważnie, wyprowadzając festiwal w plener. Był to kolejny krok w odkrywaniu dla "Wratislavii" nowych miejsc koncertowych.
Tworząc w połowie lat sześćdziesiątych festiwal oratoryjno-kantatowy "Wratislavia Cantans", nieżyjący już wybitny dyrygent Andrzej Markowski wprowadził koncerty do wnętrz kościołów i zabytkowych budowli świeckich. W ten sposób stworzył syntezę sztuk - muzyki oratoryjno-kantatowej, najczęściej o charakterze sakralnym, i architektury. Pomysł ten twórczo rozwijał później Tadeusz Strugała, znajdując nowe miejsca dla koncertów we Wrocławiu i jego okolicach oraz wprowadzając do programu "Wratislavii" koncerty-wernisaże, łączące muzykę z wystawami plastycznymi.
Łabędzie nie zamarzły
Tegoroczny pomysł z "baletem na wodzie" był przedni, chociaż pogoda nie pozwoliła poznać wszystkich jego smaków. Organizatorzy festiwalu mieli szczególnego pecha - wieczór 13 czerwca był jednym z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta