Producenci kontra słuchacze
FONOGRAFIA
Ludzie chcą słuchać legalnych nagrań, ale nie stać ich na nie
Producenci kontra słuchacze
JACEK CIEś LAK
Producentówfonograficznych bulwersuje piractwo, nabywców znacznie bardziej wysokie ceny płyt kompaktowychdostępnych na legalnym rynku. Wprzypadku albumów krajowych wynoszą w sklepach średnio 40 zł, zagranicznych zaś -- 55 zł. Kasety mogą kosztować nawet do 20 zł.
Często można usłyszeć od kupujących, że to właśnie ceny są przyczyną rosnącego popytu na pirackie albumy. Pojawia się też opinia, że są one zawyżone. Producenci odpowiadają, że w zbycie cena krajowych albumów kształtuje się na poziomie 23 zł, zagranicznych zaś -- 33 zł. Reszta to podatki imarże sprzedawców. Dodają też, że płyty ikasety mogłyby być tańsze nawet o 20 proc. , gdyby 22-procentowy VAT Ministerstwo Finansów zastąpiło podatkiem 7-procentowym. Resort nie zgodził się na tę propozycję. Zdaniem producentów niezależnych, najwięksi w ydawcy zawyżają ceny płyt dużymi funduszami reprezentacyjnymi idrogą promocją.
Złota trzydziestka
-- Spotykamy się zargumentem, że nie byłoby piractwa, gdyby nie wysokie ceny produkowanych przez nas nagrań -- mówi Andrzej Puczyński, prezes Związku Producentów Audio-Video i Poly Gramu Polska. -- Ta opinia bierze się w dużym stopniu zniewiedzy. Na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta