Po wakacjach, po herbacie
Biura podróży zwracają klientom pieniądze jedynie wtedy, gdy skarga jest zasadna, rozsądna idobrze udokumentowana
Po wakacjach, po herbacie
Na podstawie obowiązującej od 1 lipca tego roku ustawy ousługach turystycznych, biura podróży powinny zapewnić klientowi zgodną zumową jakość usługi. Jeśli tak się nie stało, klient może dochodzić swoich racji. Rozpatrzenia skarg może oczekiwać za miesiąc, po wakacjach albo wprzyszłym roku -- w zależności od instytucji, do której się zwróci. Klient, który uważa, że biuro nie wywiązało się zzobowiązań, może złożyć skargę do oddziału Polskiej Izby Turystyki lub Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki. Zarówno PIT, jak i UKFiT zobowiązane są zachować anonimowość klienta iskarżonego biura.
Mediacje zamiast sądu
Polska Izba Turystyki ijej regionalne oddziały nie mają kompetencji prawnych, które pozwalałyby na egzekwowanie zobowiązań biur podróży wobec klientów. Nie mogą nakazać zwrotu całego kosztu wycieczki lub jego części, nawet jeśli klient twierdzi, że został oszukany. -- Naszym zadaniem są przede wszystkim mediacje między biurem aklientem, aby sprawa nie zakończyła się wsądzie --...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta