Kodeks etyczny firmy
DOKUMENTACJA
Ugruntowanie postaw etycznych sprzyja długofalowemu rozwojowi
Kodeks etyczny firmy
Tworzenie kodeksów etycznych firm jest u nas zjawiskiem rzadkim. Kodeksy takie mają niektóre firmy w krajach o rozwiniętej gospodarce rynkowej. Stanowią one prezentację wartości, które firma uważa za szczególnie cenne, oraz zasad, które powinny kierować jej postępowaniem.
W Polsce kierownictwa spółek rzadko odczuwają potrzebę skodyfikowania na piśmie zasad, które obowiązywałyby ich pracowników wobec akcjonariuszy i klientów oraz wobec siebie samych. A szkoda, gdyż ugruntowanie postaw etycznych sprzyja długofalowemu rozwojowi firmy.
Chlubnym wyjątkiem jest jedna z polskich instytucji szkoleniowych, która opracowała i wdrożyła usiebie taki kodeks. Publikujemy go (z niewielkimi skrótami) za zgodą autorów w przekonaniu, że może być wzorem dla innych. Nie podajemy nazwy tej instytucji (w tekście zastąpiliśmy ją słowem firma) , ponieważ nie to jest w tym wypadku istotne.
Mamy nadzieję, że zapoznanie się z dobrze, naszym zdaniem, opracowanym dokumentem będzie pożyteczne dla zainteresowanych tą problematyką.
a. g.
Zasady ogólne
1. Firma zobowiązuje się do przestrzegania prawa, zasad współżycia społecznego,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)