Usługi dla firm zagranicznych
VAT PRZEZ TELEFON
Relacja z redakcyjnego dyżuru
Usługi dla firm zagranicznych
Sposób naliczania VAT od usług, m. in. marketingowych, świadczonych na rzecz podmiotów zagranicznych to jeden z problemów, jaki pojawia się w relacji z dyżuru telefonicznego poświęconego podatkowi od towarów i usług oraz akcyzie, który odbył się w naszej redakcji 14 stycznia. Tę i inne wątpliwości czytelników wyjaśnia TOMASZ GRUNWALD, doradca podatkowy w spółce Ernst & Young. Czy podlegają VAT usługi marketingowe świadczone na rzecz firmy zagranicznej?
Tomasz Grunwald: Zgodnie z § 70 rozporządzenia ministra finansów z 15 grudnia 1997 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o VAT oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. nr 156, poz. 1024) , jeżeli usługi marketingowe są wykonywane na rzecz firmy zagranicznej, która nie jest podatnikiem polskiego VAT, to korzysta ona ze stawki zerowej. Warunkiem jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta