Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Usługi dla firm zagranicznych

18 stycznia 1999 | Prawo | AG

VAT PRZEZ TELEFON

Relacja z redakcyjnego dyżuru

Usługi dla firm zagranicznych

Sposób naliczania VAT od usług, m. in. marketingowych, świadczonych na rzecz podmiotów zagranicznych to jeden z problemów, jaki pojawia się w relacji z dyżuru telefonicznego poświęconego podatkowi od towarów i usług oraz akcyzie, który odbył się w naszej redakcji 14 stycznia. Tę i inne wątpliwości czytelników wyjaśnia TOMASZ GRUNWALD, doradca podatkowy w spółce Ernst & Young. Czy podlegają VAT usługi marketingowe świadczone na rzecz firmy zagranicznej?

Tomasz Grunwald: Zgodnie z § 70 rozporządzenia ministra finansów z 15 grudnia 1997 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o VAT oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. nr 156, poz. 1024) , jeżeli usługi marketingowe są wykonywane na rzecz firmy zagranicznej, która nie jest podatnikiem polskiego VAT, to korzysta ona ze stawki zerowej. Warunkiem jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1598

Spis treści
Zamów abonament