Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dla jednych ulga, dla innych szok

19 lipca 1994 | Ekonomia | DE

Katalizatory i polski rynek

Dla jednych ulga, dla innych szok

Już od 1 lipca przyszłego roku niemożliwa będzie rejestracja samochodu bez katalizatora. Wymagania te dotyczą pojazdów nowych, krajowych i zagranicznych oraz pojazdów używanych z importu. Z obowiązku tego wyłączone są czasowo -- do 31 grudnia 1996 r. -- pojazdy wyposażone w silniki o pojemności poniżej 700 cm sześc. (przede wszystkim chodzi tu o obecnie produkowane w Polsce samochody Fiat 126 p) . Postanowiliśmy więc zapytać importerów i producentów samochodów, czy są przygotowani do wejścia w życie wspomnianej decyzji.

A oto co usłyszeliśmy:

GM i Hyundai -- będzie drożej

General Motors sprowadza samochody z katalizatorami od początku tego roku. Tylko kilkaset najtańszych samochodów marki Opel Corsa sprzedano bez katalizatorów. Na ogół wyposażenie w to urządzenie zwiększa cenę auta o ok. 10 mln zł, co przy droższych (powyżej trzystu milionów złotych) markach nie odgrywa dla klientów praktycznie większej roli -- poinformował nas przedstawiciel GM.

Wszystkie nowe modele Hyundaia będą miały wbudowane katalizatory. Cena tej samej marki samochodu Hyundai z katalizatorem będzie wyższa o ok. 25 mln zł. Dyrektor ds. technicznych w Hyundai Car Polska, Paweł Michałowski, uważa, że niektórzy dealerzy mogą nie zdążyć...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 221

Spis treści
Zamów abonament