Dla jednych ulga, dla innych szok
Katalizatory i polski rynek
Dla jednych ulga, dla innych szok
Już od 1 lipca przyszłego roku niemożliwa będzie rejestracja samochodu bez katalizatora. Wymagania te dotyczą pojazdów nowych, krajowych i zagranicznych oraz pojazdów używanych z importu. Z obowiązku tego wyłączone są czasowo -- do 31 grudnia 1996 r. -- pojazdy wyposażone w silniki o pojemności poniżej 700 cm sześc. (przede wszystkim chodzi tu o obecnie produkowane w Polsce samochody Fiat 126 p) . Postanowiliśmy więc zapytać importerów i producentów samochodów, czy są przygotowani do wejścia w życie wspomnianej decyzji.
A oto co usłyszeliśmy:
GM i Hyundai -- będzie drożej
General Motors sprowadza samochody z katalizatorami od początku tego roku. Tylko kilkaset najtańszych samochodów marki Opel Corsa sprzedano bez katalizatorów. Na ogół wyposażenie w to urządzenie zwiększa cenę auta o ok. 10 mln zł, co przy droższych (powyżej trzystu milionów złotych) markach nie odgrywa dla klientów praktycznie większej roli -- poinformował nas przedstawiciel GM.
Wszystkie nowe modele Hyundaia będą miały wbudowane katalizatory. Cena tej samej marki samochodu Hyundai z katalizatorem będzie wyższa o ok. 25 mln zł. Dyrektor ds. technicznych w Hyundai Car Polska, Paweł Michałowski, uważa, że niektórzy dealerzy mogą nie zdążyć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)