Niezatapialna łódź oświatowa
REFORMA
Może warto, mając na względzie dobro wyższe, jakim jest edukacja naszych dzieci, jeszcze razrozważyć termin rozpoczęcia reformy
Niezatapialna łódź oświatowa
WłODZIMIERZ PASZYńSKI
Stało się. Reforma oświaty wchodzi w życie. Uchwalona przez Sejm, podpisana przez prezydenta. Dyskusja jednak nie tylko się nie skończyła, ale nawet nabiera rumieńców. Dyskutanci nie przebierają w słowach. Spór toczą dwie głęboko okopanestrony. Żadna nie chce na krok ustąpić.
Krytycy reformy powtarzają najważniejsze zarzuty.
1. Reforma jest nie przygotowana programowo. Co prawda do Ministerstwa Edukacji Narodowej przysłano sporo propozycji, jednak ich jakość jest, delikatnie mówiąc, różna. .. Wiele obiekcji nasuwa najnowsza wersja podstawy programowej. Począwszy od wątpliwości, komu i czemu ma służyć ten dokument, skończywszy na zastrzeżeniach co do doboru treści.
2. Skoro do tej pory nie ma spójnej koncepcji programowej, to nie da się wyjaśnić iudowodnić sensowności proponowanego ustroju szkolnego, w tym tworzenia gimnazjów jako jego kluczowego elementu. Może więc, mówią przeciwnicy, lepiej wstrzymać się z uruchamianiem projektu, by przynajmniej nie psuć tego, co jest, choćby było oceniane jako nie najlepsze. ..
3. Obawę budzi także sposób rozumienia przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta