Łatwy Internet, trudny handel
RAPORT
Uwarunkowania e-commerce w Polsce
Łatwy Internet, trudny handel
ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI
W co dziesiątym gospodarstwie domowym w Polsce jest komputer PC (być może jest ich nawet więcej) , ponad 3 miliony osób ma dostęp do Internetu. Można by w tej sytuacji dobrze rokować rozwojowi elektronicznego handlu, gospodarki. Jednak jak dotychczas "obroty w sieci" są nieduże. Zbyt wiele jest przeszkód, które utrudniają rzeczywiste otwarcie nowego kanału sprzedaży.
O korzystaniu z Internetu w Polsce można powiedzieć, że jest powszechne. Ale nie są spełnione warunki, które sprawiłyby, że następuje przejście od korzystania z zasobów i nformacyjnych Internetu, od "przyglądania się sieci" -- do aktywnego w niej uczestnictwa -- wykorzystywania jej możliwości w formie, która nazywana jest elektronicznym handlem czy gospodarką.
Zaskakujący kontrast
Niezbyt liczną grupę stanowią użytkownicy ze sfery biznesu. Według analiz z ub. r. niewiele ponad 28 proc. menedżerów wykorzystuje Internet. Jest to dokładnie taki odsetek menedżerów, którzy w krajach Unii Europejskiej nie korzystają z sieci. Jedną z przyczyn tej sytuacji w naszym kraju jest niedostatek atrakcyjnych usług, internetowych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta