Ciężarowe jak osobowe
Wykorzystuje się coraz bardziej wyrafinowane technologie
Ciężarowe jak osobowe
ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI
DAIMLERCHRYSLER
Inżynierowie DaimleraChryslera intensywnie pracują nad poprawą bezpieczeństwa jazdy ciężarówek, jak również warunków pracy kierowców tych pojazdów. Owocem tych prac jest np. nowy system nazwany "elektronicznym dyszlem". Dzięki niemu pojazdy mogą być ze sobą jak gdyby sprzęgnięte, poruszać się po drogach jak wąż. Wyposażone są one w regulator odległości, zdolny oceniać i określać sytuację na trasie. W zależności od szybkości jazdy utrzymuje on pomiędzy wozami stałą odległość od sześciu do piętnastu metrów. Oczywiście kierowca ciężarówki może w każdej chwili wyłączyć się z tego "dyszla". Ten system ma za zadanie ułatwić pracę kierowców ciężarówek pokonujących dziennie wiele kilometrów, zwiększyć bezpieczeństwo jazdy, a także przyspieszyć przewóz ładunków.
DAIMLERCHRYSLER
Za pomocą joysticków można kierować ciężarówką Mercedesa Actrosa. Inżynierowie tej firmy opracowali nowy sposób kierowania pojazdem. Czy on się przyjmie, to już inna sprawa. Ale ten samochód ciężarowy poddaje się, bez wysiłku ze strony prowadzącego, manewrom. Łatwo można zmieniać kierunek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta