Stolica buduje priorytety
Wszystkie metropolie na Zachodzie mają obwodnice, metro i systemy centralnego zarządzania ruchem
Stolica buduje priorytety
KRYSTYNA FOROWICZ
Budowa metra, tras obwodowych i nowe mosty - to najważniejsze inwestycje, w które trzeba włożyć pieniądze. Inaczej stolicy grozi paraliż komunikacyjny. Do priorytetów po 2000 r. eksperci dorzucają rozpoczęcie autostrady A-2 i rozwój transportu zbiorowego.
- Należy jak najszybszej zatwierdzić przebieg trasy A-2 w obrębie Warszawy - uważają inż. Marek Roszkowski, dyrektor Biura Planowania Rozwoju Warszawy, i prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej.
Niestety, mimo długich studiów i dyskusji, decyzje do dziś nie zapadły. Taka sytuacja ma katastrofalne konsekwencje, nie tylko dlatego, że uniemożliwia planowane uzupełnienia ułomnego układu drogowego miasta trasami wyższej klasy. Zmniejsza się także atrakcyjność Warszawy jako miasta europejskiego, narasta obciążenie istniejących dróg ruchem zewnętrznym (docelowym i tranzytowym) oraz wewnątrzaglomeracyjnym.
Budować, ale za co
Rząd zaproponował, aby budowę metra dofinansować w przyszłym roku kwotą 70 mln zł, obwodnicę zaś - 80 mln. Władze miasta szacują, że na inwestycje komunikacyjne w stolicy potrzeba prawie 600 mln zł.
Większe środki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta