Walka o utrzymanie klientów
Walka o utrzymanie klientów
Kolejne banki w Polsce informują o wprowadzaniu do swojej oferty coraz to nowych technologicznych nowinek. Wszystkie służą jednemu podstawowemu celowi - obniżeniu kosztów działania. Obecnie klienci mogą już porozumiewać się z bankiem za pośrednictwem Internetu czy telefonu, niebawem dodatkowym kanałem będzie ekran telewizora. Invest-Bank, którego współwłaścicielem jest telewizja Polsat, chce wykorzystać terminale przystosowane do odbioru telewizji cyfrowej w komunikacji pomiędzy klientami a bankiem.
Jak wynika z analizy kosztów, najdroższą dla banku formą kontaktu z klientem jest jego wizyta w placówce. Wniosek nasuwa się jeden - trzeba zrobić wszystko, żeby drobny klient przestał przychodzić do banku. Obserwując rozwój technologii i produktów bankowych, można przypuszczać, że za jakiś czas w oddziałach nie będzie żadnych kolejek, gdyż coraz więcej osób nie będzie musiało odwiedzać banków. Większość tradycyjnych czynności bankowych będzie można załatwić bez wychodzenia z domu czy, biura korzystając z telefonu czy Internetu.
Na świecie 8 proc. klientów rocznie zmienia bank - wynika z danych zebranych przez Ernst & Young. Trzy czwarte czyni to, gdyż zmienia miejsce zamieszkania, a pozostali odchodzą, ponieważ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta