Franchising -- sposób na konkurencję w turystyce
Franchising -- sposób na konkurencję w turystyce
W ostatnich latach Orbis zaczął tracić dominującą pozycję ekskluzywnego biura podróży w kraju. Na rynku pojawiły się nowe firmy, oferujące nie gorszy poziom usług, z kapitałem pozwalającym nawet na dumpingowe ceny w stosunku do konkurenta. Na razie jednak za małe, aby mogły utworzyć sieć.
W Orbisie postanowiono wykorzystać ten atut. Przejście na licencjonowany sposób sprzedaży imprez stał się koniecznością. Przed restrukturyzacją firmy i wyodrębnieniem z niej działalności turystycznej i hotelarskiej istniało Biuro Zagranicznej Turystyki Przyjazdowej, Biuro Zagranicznej Turystyki Wyjazdowej i Biuro Sieci Krajowej z 8 oddziałami okręgowymi, którym podlegało 119 placówek, w większości deficytowych. W 1992 r. np. tylko biuro organizujące przyjazdy obcokrajowców do Polski osiągnęło zysk brutto 31 mld 425 mln złotych. Oddziały okręgowe zaś poniosły w 1992 r. stratę 10 mld 256 mln złotych.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta