Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Franchising -- sposób na konkurencję w turystyce

02 września 1994 | Ekonomia | KG

Franchising -- sposób na konkurencję w turystyce

W ostatnich latach Orbis zaczął tracić dominującą pozycję ekskluzywnego biura podróży w kraju. Na rynku pojawiły się nowe firmy, oferujące nie gorszy poziom usług, z kapitałem pozwalającym nawet na dumpingowe ceny w stosunku do konkurenta. Na razie jednak za małe, aby mogły utworzyć sieć.

W Orbisie postanowiono wykorzystać ten atut. Przejście na licencjonowany sposób sprzedaży imprez stał się koniecznością. Przed restrukturyzacją firmy i wyodrębnieniem z niej działalności turystycznej i hotelarskiej istniało Biuro Zagranicznej Turystyki Przyjazdowej, Biuro Zagranicznej Turystyki Wyjazdowej i Biuro Sieci Krajowej z 8 oddziałami okręgowymi, którym podlegało 119 placówek, w większości deficytowych. W 1992 r. np. tylko biuro organizujące przyjazdy obcokrajowców do Polski osiągnęło zysk brutto 31 mld 425 mln złotych. Oddziały okręgowe zaś poniosły w 1992 r. stratę 10 mld 256 mln złotych.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 260

Spis treści
Zamów abonament