Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Każdy klient wart zachodu

05 września 1994 | Ekonomia | JB

Nowe techniki marketingowe

Każdy klient wart zachodu

Po firmach wysyłkowych i klubach taniej książki szczegółowe informacje na temat swoich klientów zaczęły o d kilku lat zbierać koncerny tytoniowe, które w wielu krajach nie mogą już promować swoich towarów za pomocą klasycznych kampanii marketingo -wych. Ich śladem poszli producenci luksusowych motocykli, kaset wideo i proszków do prania. Dziś praktycznie każda firma przemysłowa, handlowa i usługowa chce dotrzeć nawet do pojedynczego odbiorcy, ponieważ bez tego nie przetrwa na coraz bardziej konkurencyjnym rynku międzynarodowym, jak twierdzi tygodnik "Business Week".

Pierwsza rewolucja w marketingu nastąpiła wraz z pojawieniem się produkcji taśmowej i społeczeństw konsumpcyjnych. Masa klientów była traktowana jako jedna całość, na którą można było wpływać przez jednolitą kampanię reklamową. Stopniowo zaczęto jednak różnicować poszczególne segmenty rynku. Ostatnio w krajach wysoko u przemysłowionych szykuje się trzecia rewolucja. Zaostrzające się warunki konkurencji w okresie recesji skłoniły coraz większą liczbę firm do gromadzenia, na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 262

Spis treści
Zamów abonament