Każdy klient wart zachodu
Nowe techniki marketingowe
Każdy klient wart zachodu
Po firmach wysyłkowych i klubach taniej książki szczegółowe informacje na temat swoich klientów zaczęły o d kilku lat zbierać koncerny tytoniowe, które w wielu krajach nie mogą już promować swoich towarów za pomocą klasycznych kampanii marketingo -wych. Ich śladem poszli producenci luksusowych motocykli, kaset wideo i proszków do prania. Dziś praktycznie każda firma przemysłowa, handlowa i usługowa chce dotrzeć nawet do pojedynczego odbiorcy, ponieważ bez tego nie przetrwa na coraz bardziej konkurencyjnym rynku międzynarodowym, jak twierdzi tygodnik "Business Week".
Pierwsza rewolucja w marketingu nastąpiła wraz z pojawieniem się produkcji taśmowej i społeczeństw konsumpcyjnych. Masa klientów była traktowana jako jedna całość, na którą można było wpływać przez jednolitą kampanię reklamową. Stopniowo zaczęto jednak różnicować poszczególne segmenty rynku. Ostatnio w krajach wysoko u przemysłowionych szykuje się trzecia rewolucja. Zaostrzające się warunki konkurencji w okresie recesji skłoniły coraz większą liczbę firm do gromadzenia, na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)