Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Oznaczenie dla firmy

07 września 1994 | Prawo | MK

Nie wprowadzać klientów w błąd

Oznaczenie dla firmy

Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. nr 47, poz. 211) zawiera unormowania dotyczące oznaczenia firmy, których celem jest zapobieżenie wprowadzaniu klientów w błąd. Są to art. 6 i art. 7. W myśl pierwszego z tych przepisów jeżeli oznaczenie przedsiębiorstwa nazwiskiem przedsiębiorcy może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości z innym przedsiębiorstwem, które wcześniej u żywało podobnego oznaczenia, przedsiębiorca ten powinien podjąć środki mające na celu usunięcie niebezpieczeństwa wprowadzenia w błąd osób trzecich. W ust. 2 znajduje się upoważnienie dla zainteresowanego do wystąpienia w tej sprawie do sądu. Na jego żądanie -- czytamy w tym przepisie -- sąd wyda orzeczenie nakazujące przedsiębiorcy, który później zaczął używać tego oznaczenia, podjęcie stosownych środków zapobiegających, polegających w szczególności na wprowadzeniu zmian w o znaczeniu przedsiębiorstwa, ograniczeniu zakresu terytorialnego u żywania oznaczenia lub jego u żywaniu w o kreślony sposób.

Art. 6 zawiera próbę rozwiązania problemu często występującego w praktyce, a polegającego na kolizji oznaczeń przedsiębiorstw zbudowanych z nazwiska lub z imienia i nazwiska przedsiębiorcy. Przepis ten może mieć zastosowanie zarówno...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 264

Spis treści
Zamów abonament