Oznaczenie dla firmy
Nie wprowadzać klientów w błąd
Oznaczenie dla firmy
Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. nr 47, poz. 211) zawiera unormowania dotyczące oznaczenia firmy, których celem jest zapobieżenie wprowadzaniu klientów w błąd. Są to art. 6 i art. 7. W myśl pierwszego z tych przepisów jeżeli oznaczenie przedsiębiorstwa nazwiskiem przedsiębiorcy może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości z innym przedsiębiorstwem, które wcześniej u żywało podobnego oznaczenia, przedsiębiorca ten powinien podjąć środki mające na celu usunięcie niebezpieczeństwa wprowadzenia w błąd osób trzecich. W ust. 2 znajduje się upoważnienie dla zainteresowanego do wystąpienia w tej sprawie do sądu. Na jego żądanie -- czytamy w tym przepisie -- sąd wyda orzeczenie nakazujące przedsiębiorcy, który później zaczął używać tego oznaczenia, podjęcie stosownych środków zapobiegających, polegających w szczególności na wprowadzeniu zmian w o znaczeniu przedsiębiorstwa, ograniczeniu zakresu terytorialnego u żywania oznaczenia lub jego u żywaniu w o kreślony sposób.
Art. 6 zawiera próbę rozwiązania problemu często występującego w praktyce, a polegającego na kolizji oznaczeń przedsiębiorstw zbudowanych z nazwiska lub z imienia i nazwiska przedsiębiorcy. Przepis ten może mieć zastosowanie zarówno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)