Orkiestra gra do końca
Orkiestra gra do końca
- KONTRA: Fałszywe fałszowanie
Molier "Szkoła żon", reżyseria Jan Englert, scenografia Andrzej Kre?tz-Majewski, muzyka Maciej Małecki. Premiera 2 marca 2000 r., Teatr Narodowy, Warszawa.
FOT. MICHAŁ SADOWSKI
"Szkoła żon" w inscenizacji Jana Englerta to znakomite widowisko. Szkoda, że nie mamy zbyt wielu podobnych na narodowej scenie. Reżyser z powodzeniem wcielił się też w głównego bohatera Arnolfa, podczas paryskiej prapremiery w 1662 r. kreowaną przez samego Moliera.
Eleganckie przedstawienie Englerta cechuje nieczęsto dziś spotykany w naszych teatrach szacunek dla autora. Towarzyszy mu jednocześnie wyrazisty pomysł inscenizacyjny. Historia podstarzałego zazdrośnika Arnolfa, sposobiącego niczego nieświadomą wychowanicę Anusię do roli swej małżonki, który nieoczekiwanie wpadnie w zastawione przez siebie sidła, oparta została na genialnym w swej
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta