Drugi wiek, druga rewolucja
Właściciele marek samochodowych i megadostawcy - tak zmieni się przemysł motoryzacyjny
Drugi wiek, druga rewolucja
RYS. MICHAŁ KORSUN
ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI
Nie dzieje się to bez przyczyny i nie pozostanie bez skutku. Łączą się ze sobą wielkie firmy samochodowe; ujednolicają konstrukcje aut, które różnią się nadwoziami, ale pod maską kryją te same lub pochodzące od tego samego dostawcy podzespoły; Internet zmienia sposób produkcji i sprzedaży pojazdów.
To wszystko tak przekształci przemysł motoryzacyjny, że za 5-10 lat dzisiejsi producenci przeistoczą się we "właścicieli marek samochodowych", zaś produkcją i montażem zajmować się będą na zlecenie tych pierwszych tzw. megadostawcy.
Produkujcie to, co zamawiamy
Taką wizję przedstawiła firma doradcza PricewaterhouseCoopers w raporcie "Drugi wiek motoryzacji". W ocenie jej analityków, to co dziś dzieje się w tym przemyśle - fuzje dotychczasowych konkurentów, postępujący szybko proces globalizacji produkcji, sięganie po techniki elektronicznego biznesu, doprowadzi w niedalekiej przyszłości do wyłonienia około sześciu dominujących, działających w skali światowej firm - "właścicieli marek samochodowych" oraz 20-30 głównych dostawców podzespołów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta