Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W komputerze, w laboratorium, na drodze

09 maja 2000 | Moje Auto | AJ
źródło: Nieznane

BEZPIECZEŃSTWO

Badania skutków zderzeń to o wiele więcej niż tylko rozbijanie samochodów

W komputerze, w laboratorium, na drodze

FOT. (C) VOLVO

ADAM JAMIOŁKOWSKI

W powszechnej świadomości badania skutków zderzeń sprowadzają się do rozbijania samochodów. To jednak nieprawda. Rzeczywiste próby zderzeniowe stanowią tylko element w łańcuchu działań podejmowanych przez konstruktorów aut z myślą o zminimalizowaniu skutków ludzkiej brawury i nieuwagi.

Bezpieczeństwo jest nie od dziś szwedzkim towarem eksportowym, nie może więc dziwić, że w otwarciu nowego Centrum Bezpieczeństwa Volvo Cars wzięli udział król i królowa Szwecji. Z uruchomionego przed kilkoma tygodniami w Goeteborgu ośrodka korzystać będzie nie tylko szwedzki wytwórca aut, nie tylko macierzysty dlań koncern Forda, ale także wielu innych producentów samochodów. Jego wyjątkowość polega bowiem nie tylko na wyposażeniu w unikatowe urządzenia badawcze. O jego szczególnym charakterze decyduje przede wszystkim różnorodność prowadzonych tu badań z zakresu bezpieczeństwa wypadkowego.

Taniej w komputerze

Pierwsze "próby zderzeniowe" prowadzi się na długo przed tym, zanim prototyp samochodu ujrzy światło dzienne. Oczywiście próby te odbywają się w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2005

Spis treści
Zamów abonament