Silniki nowej generacji, nowe biopaliwa
Czyste, oszczędne
Silniki nowej generacji, nowe biopaliwa
Eksperci resortu transportu przyznają: 33 proc. całkowitej emisji dwutlenku wegla, 34 proc. ołowiu, 29 proc. węglowodorów, 23 proc. tlenków azotu i 1, 4 proc. tlenków siarki pochodzi z silników spalinowych.
Poszukiwania "paliwa ekologicznego", m. in. próby z pojazdami elektrycznymi, napędzanymi olejem rzepakowym lub mieszanką benzyn ze spirytusem etylowym, podejmowane są od wielu lat. Zastosowanie w Warszawie paliwa sprowadzonego z Finlandii, tzw. city-diesla, paliwa niemal bezsiarkowego, bezdymnego i pozbawionego węglowodorów nie wzbudziło entuzjazmu ze względu na cenę.
Jakie powietrze będziemy mieli w mieście, wiele zależy od silników w jakie wyposażone są autobusy. Firma "Man" produkuje silniki D 0826
LUH 05 o pojemności skokowej 6, 8 litra, turbodoładowane z chłodzeniem powietrza, z mniejszające z użycie paliwa o 13 proc. Instalowane są w autobusach Jelcz 120 MM 1. Emitują dwukrotnie mniej węglowodorów i tlenków azotu i ośmiokrotnie mniej sadzy. Zastosowanie do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)