Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Silniki nowej generacji, nowe biopaliwa

26 września 1994 | Nauka i Technika | KF

Czyste, oszczędne

Silniki nowej generacji, nowe biopaliwa

Eksperci resortu transportu przyznają: 33 proc. całkowitej emisji dwutlenku wegla, 34 proc. ołowiu, 29 proc. węglowodorów, 23 proc. tlenków azotu i 1, 4 proc. tlenków siarki pochodzi z silników spalinowych.

Poszukiwania "paliwa ekologicznego", m. in. próby z pojazdami elektrycznymi, napędzanymi olejem rzepakowym lub mieszanką benzyn ze spirytusem etylowym, podejmowane są od wielu lat. Zastosowanie w Warszawie paliwa sprowadzonego z Finlandii, tzw. city-diesla, paliwa niemal bezsiarkowego, bezdymnego i pozbawionego węglowodorów nie wzbudziło entuzjazmu ze względu na cenę.

Jakie powietrze będziemy mieli w mieście, wiele zależy od silników w jakie wyposażone są autobusy. Firma "Man" produkuje silniki D 0826

LUH 05 o pojemności skokowej 6, 8 litra, turbodoładowane z chłodzeniem powietrza, z mniejszające z użycie paliwa o 13 proc. Instalowane są w autobusach Jelcz 120 MM 1. Emitują dwukrotnie mniej węglowodorów i tlenków azotu i ośmiokrotnie mniej sadzy. Zastosowanie do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 280

Spis treści
Zamów abonament