Samochody z Internetu
Samochody z Internetu
Amerykański oddział koncernu Volkswagena zamierza sprzedać za pośrednictwem Internetu 4 tys. egzemplarzy modelu New Beetle.
Auta będą oferowane w specjalnej, limitowanej serii w dwu kolorach - niebieskim (Vapor Blue) i żółtym (Reflex Yellow). Klienci będą mogli na domowym komputerze wybrać wersję silnikową, wyposażenie dodatkowe oraz stację dilerską, w której odbiorą wóz. Kampania reklamowa nowej formy sprzedaży, łącznie z ogłoszeniami telewizyjnymi, kosztować ma około 50 mln dolarów. Do decyzji o jej uruchomieniu skłoniły Volkswagena sukcesy niezależnych firm, takich jak Autobytel.comInc. oraz CarsDirect.com. Na sprzedaż internetową stawiają także producenci amerykańscy. Według firmy badawczej Forrester Research, zakupy aut w trybie on-line wzrosną z poziomu 15 tys. sztuk w ubiegłym roku do 500 tys. sztuk w roku 2003. A.J.