Do Unii bezpiecznymi drogami i samochodami
Do Unii bezpiecznymi drogami i samochodami
Jeszcze przed przystąpieniem do Unii Europejskiej Polska musi dostosować przepisy o czasie pracy kierowców do międzynarodowych standardów transportu drogowego. Mamy na to niespełna dwa lata, gdyż zobowiązaliśmy się dokonać tej harmonizacji do końca 2002 r.
Projekt ustawy przygotowuje Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej. Jej celem jest nie tylko harmonizacja przepisów, lecz również poprawa bezpieczeństwa na drogach.
Zgodnie z informacjami Danuty Konopki, naczelnika wydziału w Biurze Kadr w resorcie transportu, projekt wprowadza regulacje zawarte w rozporządzeniu Rady nr 3820/85/EWG z 20 grudnia 1985 r. w sprawie ujednolicenia niektórych ustaw socjalnych odnoszących się do transportu drogowego.
- Przyjęcie reguł wspólnotowych nie jest zupełnym novum - zauważyła Elżbieta Szemplińska, główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej - gdyż już od 1999 r. obowiązuje w Polsce umowa europejska dotycząca pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe, podpisana 1 lipca 1970 r. w Genewie (tzw. konwencja AETR; Dz. U. z 1999 r. nr 94, poz. 1087). Jej zasady polscy przewoźnicy powinni stosować już w momencie, gdy ich kierowcy, wyruszając za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta