Suchym kołem
Suchym kołem
(C) REUTERS
Codziennie przejeżdża tędy ponad 9,2 tys. samochodów. Mniej niż oczekiwano jeździ ciężarówek. Doszło do 36 niezbyt groźnych wypadków. Taki jest bilans półrocznej eksploatacji drogowo-kolejowego połączenia Danii ze Szwecją, jednej z największych konstrukcji inżynierskich na naszym globie. Jak jest ona wykorzystywana - poinformowało ostatnio konsorcjum, które zbudowało i eksploatuje tę przeprawę.
W świecie powstaje w ostatnich latach niemało wielkich mostów, które pozwalają dotrzeć samochodami tam, gdzie wcześniej nie było to możliwe. Przed trzema laty w odstępie tygodnia do użytku zostały oddane dwie duże konstrukcje mostowe - w Portugalii największy most w Europie, zaś w Japonii najdłuższy na świecie most wiszący, który liczy 3911 m, zaś jego główne przęsło 1991 m. Natomiast lipca ub.r. królowa Danii Małgorzata i król Szwecji Karol Gustaw połączyli swoje kraje - otwierając drogowo-kolejową przeprawę przez cieśninę Oresund. Oficjalnie oddana została do użytku jedna z największych konstrukcji inżynierskich, liczące 16 km połączenie, na które składa się m.in. ponad 7-kilometrowej długości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta