Metrem coraz dalej
Metrem coraz dalej
Pierwszy pociąg z Kabat do nowej stacji metra Ratusz wyruszy 15 maja. W tym roku warszawskie metro otrzymało 100 mln zł z budżetu państwa. Razem z kredytem zaciągniętym przez miasto do wydania będzie ponad 400 mln zł.
Metro w tym roku znajduje się na pierwszym miejscu w planach inwestycji na Mazowszu. Mimo to kolejka podziemna będzie nadal budowana "pod finanse". Istniejące na świecie technologie pozwalają drążyć dziennie 15-20 m tunelu. Warszawskie metro posuwa się w tempie 1-1,5 m na dobę, bo miasto z trudem dźwiga tę inwestycję od samego początku.
Potrzeba 800 mln zł rocznie, by budowa stała się efektywna - twierdzą eksperci. Pieniądze na ten rok zostały rozdysponowane. Połowa z tej kwoty przeznaczona zostanie na zakup i renowację taboru, a za drugą część kontynuowane będą prace pod ziemią - drążenie i wykańczanie tuneli. Gotowa jest już stacja Świętokrzyska, która czeka tylko na odbiór techniczny. Planuje się, iż jeszcze w tym roku zostanie wybudowany tunel do Dworca Gdańskiego. Potem zaś...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta