Samochody z dodatkiem informacji
Samochody z dodatkiem informacji
RYS. MICHAŁ KORSUN
Nawet najbardziej szacowne samochodowe marki nie stronią od Internetu. Mogłoby się wydawać, że liczący na bardziej zasobnych i statecznych klientów Mercedes-Benz nie będzie oferował swych aut przez sieć komputerową, zwracał się do wszystkich. Tymczasem jest inaczej. Mercedes już oferuje swe auta na własnej stronie, co prawda na razie używane, a zamierza pójść dalej. Zapowiedział utworzenie w tym roku swojego portalu.
Internetowa sprzedaż czy oferowanie aut najbardziej rozwinięte jest w USA i tam, jak się ocenia, ponad 40 proc. sprzedawanych rocznie ponad 17 mln aut najpierw "przechodzi przez sieć". W Internecie potencjalni klienci szukają informacji o nowych pojazdach, wykorzystują sieć do kontaktów z dilerami samochodowymi, wreszcie poprzez sieć inicjują transakcje. Według prognoz w roku 2003 Internet będzie pośredniczył w sprzedaży około 90 proc. aut.
Wszyscy wiedzą więcej
W Europie ten kanał sprzedaży także rozwija się, czego dowody mamy również w Polsce. W sieci funkcjonuje wiele stron poświęconych samochodom, zamieszczanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta