Ople w Internecie
Firma Opel rozpoczyna sprzedaż samochodów za pośrednictwem Internetu. W ramach programu pilotowego, który potrwać ma do 31 lipca br., w sieci oferowanych będzie sześć modeli samochodów w cenie o 11 proc. niższej od cen w salonach dilerskich.
Podobne eksperymenty, prowadzone wcześniej przez inne firmy, kończyły się nie najlepiej, bowiem - jak twierdzą eksperci - dla klientów bardzo ważna jest możliwość dokładnego obejrzenia auta i odbycia jazdy próbnej. Także przedstawiciele Opla nie liczą na zbyt wysoką efektywność internetowej sprzedaży w okresie pilotowym - plany zakładają przekazanie klientom 250-300 aut.
W wariancie przyjętym przez firmę, klient składający zamówienie on-line musi wpłacić zaliczkę w wysokości 100 marek (rozliczaną potem przy finalizowaniu transakcji). Po tym telefonuje do niego przedstawiciel biura sprzedaży i ustala termin ewentualnej jazdy próbnej i tryb odbioru samochodu. Więcej: http://www.opel.com.
NA PODST. AP OPR. A.J.