Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Powiedz bankowi, czy masz psa

09 kwietnia 2001 | Ekonomia | AM
źródło: Nieznane

Banki Starają się dopasować swoje produkty do potrzeb i wymagań rynku

Powiedz bankowi, czy masz psa

Banki coraz częściej dostrzegają potrzebę grupowania swoich klientów. Najczęściej dokonują tego na podstawie swoich niejednokrotnie ubogich baz danych, badań marketingowych i doświadczeń innych zagranicznych instytucji.

Segmentacja, czyli podział obsługiwanych przez instytucje finansowe klientów i dopasowanie do nich odpowiednich grup produktów, jest coraz częściej wprowadzana przez banki działające w Polsce. Świadczy o tym nie tylko odrębna oferta dla bogatych i mniej zamożnych, ale przede wszystkim wyszczególnienie "węższych" grup klientów, takich jak np. uczniowie, studenci, artyści czy emeryci. Umiejętne przygotowanie i wdrożenie segmentacji nie tylko pozwala na skuteczną sprzedaż produktów finansowych, lecz także pomaga w "sterowaniu" niektórymi potrzebami klientów. Przez odpowiednio dopasowaną politykę cenową i produktową można tak zaprezentować swoją ofertę, aby przekonać klienta, że bez karty kredytowej lub debetu w rachunku nie może dłużej żyć.

Nie tylko data urodzenia

Bankowcy twierdzą, że konkurencja i rozwój rynku usług detalicznych wymagają wprowadzania "głębszej", czyli bardziej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2286

Spis treści
Zamów abonament