Powiedz bankowi, czy masz psa
Powiedz bankowi, czy masz psa
Banki coraz częściej dostrzegają potrzebę grupowania swoich klientów. Najczęściej dokonują tego na podstawie swoich niejednokrotnie ubogich baz danych, badań marketingowych i doświadczeń innych zagranicznych instytucji.
Segmentacja, czyli podział obsługiwanych przez instytucje finansowe klientów i dopasowanie do nich odpowiednich grup produktów, jest coraz częściej wprowadzana przez banki działające w Polsce. Świadczy o tym nie tylko odrębna oferta dla bogatych i mniej zamożnych, ale przede wszystkim wyszczególnienie "węższych" grup klientów, takich jak np. uczniowie, studenci, artyści czy emeryci. Umiejętne przygotowanie i wdrożenie segmentacji nie tylko pozwala na skuteczną sprzedaż produktów finansowych, lecz także pomaga w "sterowaniu" niektórymi potrzebami klientów. Przez odpowiednio dopasowaną politykę cenową i produktową można tak zaprezentować swoją ofertę, aby przekonać klienta, że bez karty kredytowej lub debetu w rachunku nie może dłużej żyć.
Nie tylko data urodzenia
Bankowcy twierdzą, że konkurencja i rozwój rynku usług detalicznych wymagają wprowadzania "głębszej", czyli bardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta