Lara Croft jak żywa
Lara Croft jak żywa
- Rozmowa z Simonem Westem, reżyserem filmu "Tomb Raider"
Angelina Jolie doskonale opanowała ruchy, gesty, miny komputerowej Lary Croft
FOT. (C) UIP
"Tomb Raider" to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych, jej bohaterka - Lara Croft jest ulubienicą nastolatków. Lara to postać wirtualna, stworzona przez programistów z firmy Eidos Interactive. Mamy do czynienia z pierwszym w kulturze przypadkiem, gdy osoba, która w rzeczywistości nie istnieje, wyznacza modę, styl bycia.
Lara jest dzielna i mądra. Bardzo niezależna, charyzmatyczna. Jest też kobieca - tworząc jej postać specjaliści od komputerowej animacji zadbali o to, by poruszała się z wdziękiem, kusiła seksowną figurą. Od 1996 roku dla potrzeb promocyjnych w rolę Lary wcielało się kolejno sześć modelek. Jedna z nich w 1999 roku odwiedziła Polskę - rozdała autografy kilku tysiącom fanów. Nieźle, jak na osobę, która ma tylko przypominać wirtualną Larę Croft.
Z towarzyszącym Larze kultem musiała zmierzyć się Angelina Jolie - aktorka nagrodzona Oscarem za rolę w "Przerwanej lekcji muzyki". Z twarzy Jolie nie przypomina wirtualnej bohaterki, która ma wielkie oczy i trochę zadarty nos. Doskonale opanowała natomiast ruchy,
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

