Sposoby i techniki
Sposoby i techniki
Wystąpienia części prelegentów podczas tegorocznej konferencji American Society for Training and Development (ASTD) były poświęcone temu, jak szkolić pracowników. Poniższy przegląd sygnalizuje niektóre z propozycji.
Kompetencje, czyli widoczne i mierzalne cechy, charakterystyczne dla danej osoby: jej wiedza, umiejętności i zachowanie, które przyczyniają się do uzyskiwania dobrych wyników, także mogą być trenowane. Można je wykorzystać podczas selekcji osób, w zarządzaniu kadrami, outplacemencie i w procesie planowania kariery, a także powiązać z nim nagradzanie i ocenę pracowników.
T. Waldmann-Williams z TWW Consulting wskazywał, że punktem wyjścia do treningów z użyciem modeli kompetencyjnych muszą być zawsze cele biznesowe, procesy i wskaźniki. Najpierw opisuje się zasadnicze kompetencje organizacji. Mogą się różnić zależnie od poziomu. Na pierwszym są normy i wartości, na drugim - zasadnicze kompetencje firmy lub jej części, na trzecim - podstawowe kompetencje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta