W planach Japonia i Skandynawia
W planach Japonia i Skandynawia
LIDIA OKTABA
- W połowie lat 90. na polskim rynku marka Hortex była tak bardzo znana, że ze strachu przed porażką we własnym kraju zdecydowałem się na eksport mrożonek w różne strony świata - mówi Stanisław Kocańda, właściciel spółki Chłodnie Igloopol, do stycznia 2002 roku działającej jako Chłodnie Zgoda. Dlatego jego wyroby są bardziej znane za granicą niż w Polsce. W Rosji mrożonki marki Zgoda są w każdym większym sklepie.
Z danych spółki wynika, że ma ona 8-proc. udział w krajowym rynku mrożonek, prawie 30-proc. w rynku rosyjskim, 28-proc. w czeskim, 20-proc. w izraelskim i ok. 10-proc. w krajach byłego ZSRR. Wyliczenia dwumiesięcznika "Russian Food Market" i rosyjskiego czasopisma "Optowik" wskazują, że przez ostatnie pięć lat krakowska spółka wyparła z tamtejszego rynku wyroby firm belgijskich, a w bieżącym roku odebrała pozycję monopolisty na rosyjskim rynku mrożonek polskiej firmie Hortex (zrównała się z nią wielkością udziałów).
- Interesuje nas długoterminowa obecność w krajach, które importują duże ilości żywności, a na razie na pewno tak jest w Rosji. Naszym celem jest również wejście na rynek Japonii i Skandynawii - mówi szef...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta