Sprzedać w słoiku naukę
Marcel Lafforgue, wiceprezes grupy L'Oreal ds. produkcji i technologii
Sprzedać w słoiku naukę
Rz: Jak producenci kosmetyków radzą sobie w czasach, gdy tak wiele firm narzeka na recesję w światowej gospodarce?
MARCEL LAFFORGUE: Przez ostatnie lata mimo recesji rynek kosmetyczny zwiększał co roku sprzedaż. Oceniamy, że w ubiegłym roku jego wartość wzrosła o 3 proc., czyli bardzo dużo w porównaniu np. z rynkiem żywności. W ostatnich 10-15 latach sprzedaż kosmetyków zwiększała się średnio o 4-4,5 proc. rocznie. Rynek rośnie i wszyscy wraz z nim, choć niektórzy więcej niż pozostali. Nasza sprzedaż zazwyczaj rośnie dwukrotnie szybciej niż rynek. W ubiegłym roku przychody grupy L'Oreal zwiększyły się 8,4 proc., co przy przy 3-proc. wzroście rynku oznacza, że zwiększyliśmy w nim swój udział. Tak jest od 10 lat.
Dlaczego?
L'Oreal wierzy w innowacyjność i naukę. Nasz biznes jest oparty na sile naszych badań. Jest takie powiedzenie, że w słoikach z kremem sprzedaje się nadzieję. My nie sprzedajemy nadziei, ale naukę. To daje nam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta