Sukces trzeba wykalkulować
Sukces trzeba wykalkulować
Na rynku odzieżowym pomimo trudnej sytuacji istnieją firmy, które osiągają dobre wyniki, ponieważ obrały strategię inwestowania w rozwój marki oraz sieci sprzedaży. Skoro polskie zakłady szyją dla zachodnich przedsiębiorstw pod ich własnymi markami, oznacza to, że potrafią wyprodukować towar wysokiej jakości - mówią przedsiębiorcy.
- Problemem firm odzieżowych jest wysoka cena produktów, wynikająca głównie z wysokich kosztów pracy. Poza tym w warunkach dużego bezrobocia oraz wysokich podatków ludzie nie są skłonni wydawać pieniędzy na markową odzież i starają się kupować tanio, np. w "szmateksach" czy na bazarach - mówi Przemysław Rawecki, analityk giełdowy z DM Penetrator SA.
Chronić rynek i firmy
Zdaniem Raweckiego, rząd powinien zmienić rozwiązania systemowe (obniżyć ZUS, VAT), by pomóc firmom, albo powinny one uciec przed wysokimi kosztami, przenosząc swoją działalność za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta