Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Między reklamą a informacją

23 lipca 2002 | Nauka i Technika | PK JB
źródło: Nieznane

Leki Co wolno, a czego nie wolno w promocji środków farmaceutycznych

Między reklamą a informacją

  • Unia - promocja tylko na marginesie
  • Karmena Lidia Cisak, Federacja Konsumentów
  • Dr Agata Maciejczyk, Instytut Leków w Warszawie
  • Jakub Benke, dyrektor generalny domu mediowego Starcom

    PIOTR KOŚCIELNIAK

    Od 1 października leków nie będą mogły reklamować osoby związane z zawodem medycznym ani osoby publiczne - uznał Sejm. To jedno z postanowień nowego prawa farmaceutycznego, którego celem jest uporządkowanie rynku leków - w tym reklamy środków farmaceutycznych.

    W ubiegłym tygodniu Sejm przyjął pakiet ustaw farmaceutycznych, w skład którego wchodzi m.in. prawo farmaceutyczne. Ustawa zawiera rozdział poświęcony reklamie leków. Nowe przepisy określają dokładnie, jaki może być zakres reklamy leków - za przekroczenie przepisów przewidziano sankcje karne. Leków nie będą mogli reklamować m.in. lekarze ani osoby sugerujące związek z zawodem medycznym. Reklama nie będzie mogła być skierowana do dzieci ani sugerować możliwość uniknięcia porady lekarskiej po zażyciu preparatu. Już teraz w Polsce obowiązują bardzo zbliżone regulacje dotyczące reklam leków, jednak zdarza się, że producenci w reklamach omijają bądź "naginają" przepisy - uważają

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2677

Spis treści

Listy

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament