Między reklamą a informacją
Między reklamą a informacją
- Unia - promocja tylko na marginesie
- Karmena Lidia Cisak, Federacja Konsumentów
- Dr Agata Maciejczyk, Instytut Leków w Warszawie
- Jakub Benke, dyrektor generalny domu mediowego Starcom
PIOTR KOŚCIELNIAK
Od 1 października leków nie będą mogły reklamować osoby związane z zawodem medycznym ani osoby publiczne - uznał Sejm. To jedno z postanowień nowego prawa farmaceutycznego, którego celem jest uporządkowanie rynku leków - w tym reklamy środków farmaceutycznych.
W ubiegłym tygodniu Sejm przyjął pakiet ustaw farmaceutycznych, w skład którego wchodzi m.in. prawo farmaceutyczne. Ustawa zawiera rozdział poświęcony reklamie leków. Nowe przepisy określają dokładnie, jaki może być zakres reklamy leków - za przekroczenie przepisów przewidziano sankcje karne. Leków nie będą mogli reklamować m.in. lekarze ani osoby sugerujące związek z zawodem medycznym. Reklama nie będzie mogła być skierowana do dzieci ani sugerować możliwość uniknięcia porady lekarskiej po zażyciu preparatu. Już teraz w Polsce obowiązują bardzo zbliżone regulacje dotyczące reklam leków, jednak zdarza się, że producenci w reklamach omijają bądź "naginają" przepisy - uważają
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta