Walka o kilkanaście miliardów złotych
Walka o kilkanaście miliardów złotych
ALEKSANDRA MYCZKOWSKA
Od kilku tygodni banki oraz fundusze inwestycyjne intensywnie reklamują lokaty i obligacje oszczędnościowe. Powodem wzmożonej akcji promocyjnej jest fakt, że w listopadzie 2001 roku bardzo wiele osób ulokowało pieniądze na rocznych depozytach tzw. antypodatkowych, które obecnie wygasają. Teraz banki starają się zrobić wszystko, aby zatrzymać u siebie rok temu zdeponowane pieniądze.
Banki, aby zachęcić do otwierania lokat antypodatkowych wydały na jesieni ub. r., jak wynika z cenników, które nie uwzględniają rabatów 24,6 mln zł na reklamę. Obecnie trudno ocenić, ile będzie kosztować kampania zachęcania do oszczędzania, gdyż banki nie informują o wysokościach swoich budżetów reklamowych. Zdaniem Dariusza Kowalskiego, dyrektora zarządzającego Equinox Communications, zyski banków z lokat antypodatkowych, które "Rz" szacuje na niemal 87 mln zł, są bardzo znaczącymi w stosunku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta