Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzeczpospolita Czytelników; 31.01.2003

31 stycznia 2003 | Prawo | RM

Rzeczpospolita Czytelników

Jak reklamować zepsuty towar

W środę na pytania dotyczące nowej ustawy o sprzedaży konsumenckiej odpowiadali MIROSŁAWA PIŁKA, naczelnik w Departamencie Polityki Konsumenckiej w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oraz PIOTR KUBIS, starszy specjalista w Biurze Prawnym w Głównym Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Oto część relacji.

Czy istnieją przepisy mówiące, po ilu naprawach można domagać się wymiany towaru na nowy? Chodzi o baterię do wanny, którą reklamowałem już cztery razy i tyleż razy była naprawiana.

Nowa ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 27 lipca 2002 r. (Dz. U. nr 141, poz. 1176; dalej: ustawa o sp. kon.) nie wskazuje, ile razy można dokonywać naprawy towaru niezgodnego z umową. Natomiast kupujący - według własnego wyboru - może żądać jego naprawy lub wymiany. Dopiero gdy wymiana lub naprawa są niemożliwe, wymagają nadmiernych kosztów lub narażają kupującego na znaczne niedogodności, może on żądać obniżenia ceny lub - gdy niezgodność jest istotna - odstąpienia od umowy. Zapewne jednak, skoro czytelnik reklamował już baterię cztery razy, jej zakupu dokonał w zeszłym roku. Trzeba tu zatem stosować stare przepisy, obowiązujące do końca 2002 r. A według nich kupujący mógł żądać...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2837

Spis treści

Wyprawa na K2

Zamów abonament