Firmy
SPOŻYWCZY
Belvedere: obroty rosną
Francuski dystrybutor alkoholi i wina Belvedere ogłosił w Paryżu o zwiększeniu w 2002 r. obrotów o 41,4 proc. do 229,4 mln euro; w tym roku spodziewa się dalszej poprawy, o 30 proc. do 300 mln euro. W Polsce Francuzi uzyskali 92 proc. obrotów, na Litwie 2,7 proc., a w Rosji 2,4 proc. Osiągnięte wielkości pozwalają potwierdzić zysk operacyjny i znaczną redukcję długu netto - głosi komunikat. W 2001 r. grupa miała zysk netto 2,19 mln EUR. W IV kwartale obroty skoczyły o 30 proc. dzięki obniżeniu w Polsce o 30 proc., od 1 października, akcyzy na alkohol. (AFP, p.r.)
Pernod Ricard: duża poprawa
Firma Pernod Ricard osiągnęła w 2002 r. wzrost obrotów ze sprzedaży alkoholi i wina o 78 proc., do 3,4 mld EUR. Łączne obroty wraz z Seagramem poprawiły się o 6,1 proc., do 4,855 mld. Grupa potwierdziła osiągnięcie wskaźników zaplanowanych na 2002 r. i jest spokojna o ten rok, choć nie ujawniła prognoz liczbowych. Pełny bilans przedstawi 19 marca. (AFP, Reuters, P.R.)
Unilever: 400 marek
Angielsko-holenderska grupa Unilever (żywność, kosmetyki) poprawiła w 2002 r. zysk netto w cenach bieżących o 16 proc., do 2,129 mld EUR, a w cenach stałych o 21 proc., do 2,217 mld. Obroty nie zmieniły się i wyniosły 52,02 mld EUR. - Wykazaliśmy siłę w warunkach trudnego rynku - stwierdzili współprezesi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta