Statystyka pokazuje dużych
Statystyka pokazuje dużych
Przychody wybranych firm handlowych
Wzrost liczby hipermarketów i sklepów dyskontowych
Rentowność obrotu netto w handlu detalicznym
ANITA BŁASZCZAK
Wzrost przychodów, który wykazują dane największych sieci handlowych i Głównego Urzędu Statystycznego, dowodzą, że ubiegły rok w handlu detalicznym był znacznie lepszy niż w wielu innych sektorach polskiej gospodarki.
Analitycy wskazują jednak, że ta poprawa może być pozorna, gdyż statystka odzwierciedla raczej zmianę struktury polskiego handlu niż jego wzrost.
Ponad 8-proc. względny i 6,4-proc. realny wzrost przychodów ze sprzedaży jaki - według danych GUS - zanotowały w 2002 r. przedsiębiorstwa handlu detalicznego, wydaje się przeczyć opiniom o spadku popytu wewnętrznego i chudnących portfelach Polaków. Tym bardziej że prawie wszystkie największe firmy handlowe (które przekazały nam swoje ubiegłoroczne wyniki) mogły się pochwalić wzrostem obrotów. Wprawdzie był on w głównie wynikiem uruchamiania nowych sklepów, ale sporo przedsiębiorstw informuje też o zwiększeniu przychodów w przeliczeniu na metr kwadratowy sklepu. Większość firm handlowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta