Klient na dziś i na jutro
Klient na dziś i na jutro
Miesięczne wydatki na 1 dziecko
HALINA BIŃCZAK
Młodzi ludzie to klienci bardzo cenieni przez handel i producentów: na ogół wolą wydać pieniądze, niż je odłożyć, są podatni na zmiany mody i na reklamę, a stan posiadania rówieśników stanowi dla nich bodziec do zakupów, któremu rzadko potrafią się oprzeć.
Z kolei rodzicom trudno się oprzeć prośbom i żądaniom dzieci - i bywa, że przy ograniczonych środkach kupują raczej dla nich niż dla siebie. O ten rynek producentom i handlowcom warto więc zabiegać, zwłaszcza że w grę wchodzą niemałe pieniądze.
Według szacunków Instytutu Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji w tym roku rynek dziecięco-młodzieżowy (od 0 do 19 lat) może mieć wartość ponad 51 mld zł. Przy dzisiejszym kursie to prawie 13 mld dolarów - czyli równowartość niemal jednej trzeciej ubiegłorocznego polskiego eksportu.
W kraju te pieniądze trafiają do sklepów z odzieżą, obuwiem, zabawkami i meblami dla dzieci czy ze sprzętem elektronicznym. Część...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta