Dobro i zło, biel i czerń
Dobro i zło, biel i czerń
Janusz Bukowski
W nietypowej scenerii - w więzieniu na Białołęce w Warszawie - kręcone były w maju zdjęcia do "Symetrii" Konrada Niewolskiego. Po dobrze przyjętym debiucie "D. I. L." będzie to kolejny film młodego reżysera samouka.
Przez dwa tygodnie ekipa filmowa wynajmowała celę. Na korytarzu aktorzy odpowiednio ucharakteryzowani, ocierają się o więźniów. Trudno odróżnić, kto tu tylko gra, a kto naprawdę siedzi. Zresztą kilku więźniów statystuje na planie filmowym. Jeden ze strażników ironizuje, że dziś nawet więzienie chętnie "otwiera się" przed filmowcami, których takie miejsca - tajemnicze, groźne, odizolowane od świata - zawsze kusiły. Najpierw trzeba jednak uzyskać zgodę na zdjęcia w więzieniu, a to wcale nie jest łatwe. W przypadku "Symetrii" sytuacja była szczególna. Konrad Niewolski dokładnie tu spędził za kratkami pół roku. Odbywał karę za nielegalne posiadanie broni. Kiedy przyszedł mu do głowy pomysł na film, którego akcja rozgrywa się w więzieniu, nie wahał się z wyborem miejsca. Zwrócił się z prośbą o pomoc do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Odpowiedź była pozytywna, podobnie jak reakcja dyrekcji i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta