Niesprawny system
Każda firma ma inny sposób rozpatrywania skarg klientów
Niesprawny system
Polskie firmy ubezpieczeniowe wypracowały własne procedury rozpatrywania skarg swoich klientów. Każda inną. Tymczasem brytyjski nadzór właśnie zalecił towarzystwom stosowanie jednolitych zasad reklamacji.
Ani prawo, ani nadzór ubezpieczeniowy w Polsce nie wymaga od towarzystw wdrożenia procedur należytego rozpatrywania skarg klientów. Komisja Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych (KNUiFE) na razie tylko rozpoczęła publikowanie liczby wpływających do niej skarg na poszczególnych ubezpieczycieli.
Marek Wierzbowski, partner w kancelarii prawnej Linklaters:
Wprowadzenie jednolitych procedur dotyczących rozpatrywania reklamacji przez firmy ubezpieczeniowe wymagałoby rozwiązań ustawowych, a właśnie uchwalone zostały cztery ustawy ubezpieczeniowe, które wchodzą w życie na początku 2004 r. Uważam, że lepiej byłoby przyjrzeć się, jak funkcjonuje rzecznik ubezpieczonych, czy sprawnie rozpatruje kierowane do niego skargi. Pewnym rozwiązaniem problemu może być też dana rzecznikowi przez przepisy nowych ustaw możliwość tworzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta