Z wagonu na rynek
Z wagonu na rynek
Radzą sobie tutaj z coraz większą ilością materiałów sypkich
(c) TRAVEL & TRANS
GRZEGORZ ŁYŚ
Jeszcze nie tak dawno przeładunki w suchych portach na granicy wschodniej odbywały się prawie wyłącznie najprostszym sposobem - z wagonu na wagon. Wzrastające potrzeby wynikające z rozwoju wymiany towarowej ze Wschodem wymagają jednak wprowadzania, i to na dużą skalę, nowoczesnych rozwiązań transportowych. Zwłaszcza że polskie suche porty, do których docierają ze wschodu pociągi na szerokich szynach, znajdą się za kilka miesięcy na wschodniej granicy UE.
Prognozy przewidują znaczny wzrost przewozów tranzytowych na szlakach kolejowych. Już w ubiegłym roku były one o 10 proc. większe niż rok wcześniej.
Firma Trade Trans - największy polski spedytor - uruchomiła we wrześniu br. w Wólce na przejściu granicznym Terespol - Brześć nowy terminal do przeładunku ładunków sypkich. Oprócz przeładunków umożliwia on również pakowanie i magazynowanie towarów, a także przechowywanie ich w składzie celnym. Oddanie do użytku tego nowoczesnego terminalu, należącego do kompleksu przeładunkowego Małaszewicze, to kolejny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta