Nie widać oznak nasycenia
Nie widać oznak nasycenia
ROZMOWA NA GORĄCO - Peter Meine, prezes zarządu sieci hipermarketów Real w Polsce: Polski rynek to rynek hipermarketów
Mimo powtarzających się od kilku lat głosów o nasyceniu polskiego rynku hipermarketami to właśnie ich przybywa w najszybszym tempie - wynika z o raportu GfK Polonia o handlu detalicznym w 2003 roku. Według prognoz raportu, udział supermarketów, hipermarketów i tanich sklepów w sprzedaży artykułów codziennego użytku wzrośnie z 36 proc. w 2003 r., do około 42 proc. w 2005 r.
Według danych GfK Polonia, w ubiegłym roku działało w Polsce 119 tys. sklepów spożywczych, co oznacza wzrost ich liczby w porównaniu z 2002 r. o około 1 proc. Wprawdzie od kilku lat ubywa spożywczych sklepów specjalistycznych, np. warzywnych czy mięsnych (ich liczba spadła o ok. 2 proc. do 23 tys.), to rośnie liczba dużych, średnich oraz małych sklepików. Te ostatnie (62 tys.) stanowią ponad połowę wszystkich sklepów spożywczych w Polsce. Magda Zimna z GfK Polonia podkreślała na wtorkowej konferencji prasowej, że małe sklepy rozwijają się na obrzeżach dużych miast i w małych miejscowościach, gdzie są często sposobem na uniknięcie bezrobocia.
Największą dynamikę wzrostu uzyskały w 2003 roku, podobnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta