Dziś filmoteka, jutro może biblioteka
Dziś filmoteka, jutro może biblioteka
DVD zwiększają sprzedaż prasy
Wydawcy prasy stali się najlepszymi klientami tłoczni płyt CD i DVD. W ubiegłym roku dołączyli aż 111 płyt do gazet i 95 do czasopism. Łączne nakłady szły w miliony egzemplarzy. Wszystko wskazuje na to, że wydawcy pobiją ubiegłoroczny rekord. Przedmiotem gadżetowej rywalizacji mogą stać się także książki.
Sprzedawcy prasy przywykli już do nowej grupy klientów, którzy pytają nie o tytuły pism, ale o dołączane do nich filmy na DVD. Od połowy ubiegłego roku dzięki takim zakupom można było zbudować niezłą domową filmotekę kilkakrotnie taniej niż kupując te same filmy w normalnej sprzedaży.
Nic dziwnego, że wydawcy zdecydowali się na dołączanie takich gadżetów. Atrakcyjny film na DVD pomaga dziś osiągnąć kilkudziesięcio-, a nawet kilkusetprocentowe wzrosty sprzedaży. Jeszcze przed trzema laty takie wzrosty zapewniały posrebrzane kolczyki, perły, modne błyszczyki do ust albo płyty CD z kilkoma piosenkami popularnego wykonawcy.
Filmową modę wspierają taniejące odtwarzacze DVD - ich sprzedaż wzrosła w 2003 r. dwukrotnie, do 300 tys. sztuk.
Zaraźliwa moda
Według badającej rynek reklamowy firmy Expert Monitor, w ubiegłym roku wydawcy dołączyli do gazet...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta