Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient może żądać zwrotu pieniędzy

23 października 2004 | Prawo | IL

Prawo cywilne Gdy radca lub adwokat niestaranny

Klient może żądać zwrotu pieniędzy

Jeśli radca czy adwokat nie dochował należytej staranności przy prowadzeniu sprawy zleconej mu przez klienta, obowiązany jest zwrócić wynagrodzenie otrzymane w związku z tym zleceniem. Tak jednoznacznie wynika z wyroku Sądu Najwyższego z 21 października 2004 r.

W sprawie tej chodziło o zlecenie, jakiego udzieliła w połowie marca 1999 r. Joanna D.-P. radcy prawnemu Elżbiecie K. Zleceniodawczyni miała wówczas udziały w spółce z o.o. działającej w branży elektronicznej. Zleciła radczyni prowadzenie sprawy zmierzającej do uzyskania związanej z jej udziałami dywidendy w zyskach tej spółki za 1997 r. Chodziło o ponad 300 tys. zł. Spółka miała głównie charakter rodzinny. Joanna...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3364

Spis treści
Zamów abonament