Oprac. P. R.
Oprac. P. R.
Walka o klienta
Vauxhall Motors, brytyjska filia General Motors poszła śladem konkurentów, Forda i Rovera w walce o klientów na rynku samochodowym. Podobnie jak Ford proponuje zamianę samochodu na dowolny inny model w ciągu 30 dni od dnia zakupu pierwszego, o ile nabyty pojazd nie przejechał w tym czasie więcej jak 1600 km. Rover poszedł dalej -- oprócz wymiany przewiduje możliwość zwrotu gotówki. Vauxhall rozszerzył ofertę z 1991 r. wobec pojazdów używanych. Sam pomysł pochodzący z USA, a przedostający się obecnie do Europy Zachodniej, ma pomóc klientom w zmniejszeniu ich zaniepokojenia i zdenerwowania z powodu dokonania tak dużego zakupu. W okresie styczeń-maj sprzedaż samochodów w W. Brytanii wzrosła o 9 proc. Jest to jedyny rynek europejski, który odnotował wzrost. Producenci podejmując nowe inicjatywy chcą utrwalić tę tendencję. (AFP)


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)