Piraci na wodach mineralnych
Kto butelkuje "kranówkę"
Piraci na wodach mineralnych
Woda sodowa sprzedawana pod nazwą "Mazowianka" tylko kolorem etykietki przypomina znaną w całej Warszawie "Mazowszankę". Podobnie rzecz się ma z "Multivitą" . Jej wejście na rynek producent wsparł intensywną reklamą m. in. telewizyjną. Eksponowano w niej głównie drugi człon nazwy tej wody, z czego skorzystała konkurencja wypuszczając "Evitę" i "Ecovitę".
Na tego typu piratów nie ma lekarstwa. Nie można im zarzucić przywłaszczenia chronionego prawem znaku towarowego czy nazwy, bowiem w każdym przypadku coś w niej zostało zmienione. Pozostaje zatem szukanie ugody lub odwołanie się do walorów naturalnych sprzedawanych w dowolnych opakowaniach i pod dowolną marką wód. Tylko jak te walory ocenić?
W ody w Polsce dzieli się na uzdrowiskowe, mineralne i zwykłe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)