Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prawa abonenta telefonicznego

12 lutego 2005 | Prawo | HF
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

RZECZPOSPOLITA CZYTELNIKÓW Prawa abonenta telefonicznego Prawo telekomunikacyjne nakłada określone obowiązki na operatorów zarówno sieci stacjonarnych, jak i komórkowych. Szczególne obowiązki ma zaś Telekomunikacja Polska, ponieważ świadczy usługi powszechne, dostępne dla wszystkich obecnych i potencjalnych abonentów. Tymczasem abonenci nie znają dobrze swoich praw. Warto o nich wiedzieć, gdy przyjdzie toczyć spór z operatorem, który np. wyłączył nam telefon, choć rachunek został zapłacony. Na pytania, jak radzić sobie z operatorami telekomunikacyjnymi, czego można się od nich domagać i jak reklamować usługi, w piątek odpowiadali eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Helena Prusińska i Łukasz Wroński. (c) MACIEJ SKAWIŃSKI/FOTORZEPA (c) MACIEJ SKAWIŃSKI/FOTORZEPA Jestem abonentem TP. Czy reklamację dotyczącą rachunku mogę zgłosić wyłącznie przez błękitną linię? Wolałbym wysłać listem poleconym, żeby mieć dowód.

Reklamacje można składać w każdej jednostce operatora, z którym wiąże nas umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Można je składać pisemnie lub ustnie do protokołu u operatora, a także drogą elektroniczną. Listem poleconym jak najbardziej. Abonenci TP mogą składać reklamacje także w każdym telepunkcie, wówczas pracownik musi je potwierdzić.

Operatorzy mają 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, licząc od dnia jej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3456

Spis treści

Ekonomia

Arcelor chce kupić warszawską hutę
Argentyna: oferta bez zmian
Bestia zBentonville
BorsodChem zainteresowany Zachemem
Bosch: znów wpadka
Brak zgody w zarządzie
Bruksela popiera VOIP
Cersanit w WIG20
Chińczycy chcą inwestować w Polsce
Danone: straty na wodzie
Deutsche Bank: będą zwolnienia
Dobra ochrona musi kosztować
Dwukrotnie wyższe zyski
Dyrektywa szkodliwa dla USA
EBC: płynniejszy rynek
Europa polubiła polskie masło
FATF/GAFI: mała czarna lista
Francuzi wydadzą w Olsztynie nawet pół miliarda euro
Geolog jako wiceminister
Gorzkie nastroje w branży
Grupa Lotos: pieniądze na stacje
Głosowanie nogami
Handlowa inwestycja na Śląsku
IIPA: straty z powodu piractwa
Jakie akcje najchętniej kupowano i sprzedawano
KE - wznowione dochodzenie
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Karty nakręcają koniunkturę
Kilka grzechów głównych
Kolejne szczyty indeksów
Konkurentem jest teraz Azja
Kropla w morzu potrzeb
Kurs spadł o 6,33 procent
L-P Baltic opuszcza Szwecję
MOL: lepiej od prognoz
Nierentowny dla Rosji Sachalin-2
Nowy w ING BSK
Ojciec chrzestny kariery Jamrożego
Polsko-ukraiński sojusz
Ropa znowu droższa
Rosjanie nie kupią Huty Lucchini Warszawa
Rosnieft: zrzutka na zakup
Rozmowy o subwencjach
Rynek odpoczywa
Rynek zapchany zbożem
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Strata na Kriwożstalu
Sun na Ukrainie i w Rosji
Swedbank przejmie Hansabank
Szansa nadchodzi ze Wschodu
TIM: wzrost przychodów
TVP: więcej z reklam
USA: linie zagrożone
Upadłość to zwolnienia
Verheugen jak Kroes
Wędrówka złotej akcji
Zagrożone miliony euro
Zagrożony rating XL
Zmiany w czeskim banku centralnym
Zamów abonament