Popularne w Europie
19 kwietnia 2005 | Moje Auto | rp
Popularne w Europie
W pierwszym kwartale sprzedano w Europie Zachodniej 3 813 957 nowych samochodów osobowych, czyli o 2,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W marcu sprzedaż wyniosła 1 643 649 sztuk, o 3,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2004 roku. Według raportu ACEA wynika, że w pierwszym kwartale 2005 roku najpopularniejsze marki to:
- Renault - 381 287 aut, (+ 2,1 proc.), udział w rynku 10 proc.
- Opel - 352 899 aut (+1,1 proc.), udział w rynku 9,3 proc.
- Volkswagen - 342 771 aut (-6,2 proc.), udział w rynku 9,0 proc.
- Ford - 341 421 aut (- 5,3 proc.), udział w rynku 9,0 proc.
- Peugeot - 294 671 aut (-6,6 proc.), udział w rynku 7,7.
- Citroen - 249 567 aut (-2,9 proc.), udział w rynku 6,5 proc.
- Toyota (z Lexusem) - 208 079 aut (1,6 proc.), udział w rynku 5,5 proc..
- Fiat - 192 402 aut (- 17,1 proc.) udział w rynku 5,0 proc.