Dobrze zarobić na mundialu
Jeśli piłkarze Pawła Janasa awansują do przyszłorocznego mundialu w Niemczech, dostaną od PZPN półtora miliona dolarów premii do podziału i będzie to dopiero początek zysków - nie tylko dla nich, ale dla całej polskiej piłki.
Choć do finałów jeszcze daleka droga - reprezentacja Polski może zapewnić sobie awans nie wcześniej niż we wrześniu - Roland Sprung, szef agencji reklamowej SPC House of Media, już przygotowuje ofertę dla piłkarzy. - Jestem w kontakcie m.in. z Jerzym Dudkiem i Jackiem Krzynówkiem, mam za sobą wstępne rozmowy z firmami, które chciałyby wykorzystać reprezentantów w reklamach - mówi Sprung, niemiecki menedżer od ponad dziesięciu lat działający w Polsce. To właśnie jemu piłkarze Jerzego Engela przekazali po awansie do poprzednich mistrzostw w Korei i Japonii prawo do dysponowania ich wizerunkami.
Podział z kluczemSprung, były pracownik firmy UFA (dziś SportFive) wyszukiwał dla reprezentantów oferty i reprezentował ich w negocjacjach. Wpływy z reklam - niezależnie od tego, kto w nich wystąpił - piłkarze dzielili między siebie według tego samego klucza, co premie meczowe: im więcej minut na boisku, tym większy udział. Z tej umowy wyłamali się tylko...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta